Όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση… σύμμαχοι
Και όμως. Το κοινό συμφέρον ή η ανησυχία μπορεί να κάνει ακόμα και ορκισμένους εχθρούς – δυο μεγάλες γιαπωνέζικες εταιρίες στην προκειμένη περίπτωση – να συνεργαστούν! Κι έτσι η Honda θα προμηθεύσει τη Yamaha με ηλεκτρικά σκούτερ, και όχι μόνο!
Η συνεργασία αυτή είναι το αποτέλεσμα μιας ιστορίας που ξεκίνησε πολύ πίσω, το 2016, αλλά η Honda και η Yamaha θα αρχίσουν τώρα να συνεργάζονται πιο στενά στον τομέα των ηλεκτρικών σκούτερ μικρής ιπποδύναμης, αλλά και σε μοντέλα 50cc. Αυτά όσον αφορά την ιαπωνική αγορά, ενώ δεν γίνεται λόγος και για τις υπόλοιπες αγορές του κόσμου.
Η είδηση επιβεβαιώθηκε επίσημα πριν από λίγες μέρες, με τους δύο κατασκευαστές να δημοσιεύουν συγχρόνως δελτίο τύπου.
Εκεί αναφέρεται ότι η Honda θα αρχίσει να προμηθεύει τη Yamaha με πλατφόρμες ηλεκτρικών σκούτερ με βάση τα ήδη διαθέσιμα ηλεκτρικά μοντέλα EM1 e: (το οποίο κυκλοφορεί και στην Ελλάδα) και BENLY e: που ανήκουν στην ιαπωνική Κατηγορία διτρόχων 1.
Στην ιαπωνική βιομηχανία μοτοσυκλετών, τα μοντέλα κατηγορίας 1 (Class 1) είναι μικρά, ελαφριά δίτροχα, που χρησιμοποιούνται κυρίως σε αστικά περιβάλλοντα.
Πρόκειται για σκούτερ με ηλεκτροκινητήρες που ισοδυναμούν με μοτοποδήλατα 50 κυβικών και παράγουν 0,60 kW (περίπου 1 ίππο).
Στο δελτίο τύπου υπενθυμίζεται επίσης πως οι τέσσερις γιαπωνέζικες εταιρίες (Honda, Kawasaki, Suzuki και Yamaha) ίδρυσαν το 2019 την Κοινοπραξία ανταλλάξιμων μπαταριών για ηλεκτρικά σκούτερ και μοτοσυκλέτες.
Αυτή η ομάδα εργασίας δημιουργήθηκε για να επιτρέψει στην ιαπωνική βιομηχανία μοτοσυκλετών να συνεργαστεί καλύτερα και να αναπτύξει μια κοινή μπαταρία για μικρά και μεσαία ηλεκτρικά σκούτερ και άλλα ελαφριά οχήματα.
Όσο δε για τα μοντέλα της Honda που θα κυκλοφορήσουν με το λογότυπο της Yamaha (!) είναι το Honda EM1 e:, που κυκλοφόρησε μόλις τον περασμένο Μάιο και έχει μέγιστη ισχύ 2,2 ίππων και αγγίζει τα 95 κιλά (συμπεριλαμβανομένης της μπαταρίας). Έχει αυτονομία 50 χιλιομέτρων και χρειάζονται έξι ώρες για να επαναφορτιστεί πλήρως.
Το δεύτερο είναι το BENLY e:, που εμφανίστηκε το 2019. Έχει ελαφρώς μεγαλύτερη αυτονομία 80 χιλιομέτρων και χρόνο επαναφόρτισης περίπου τεσσάρων ωρών για πλήρη φόρτιση. Το BENLY e: τροφοδοτείται από έναν κινητήρα 3,6 ίππων και ζυγίζει 125 κιλά.
Ενώ το EM1 e: είναι ένα κομψό αστικό σκούτερ, το BENLY e: απευθύνεται κυρίως σε μικρές επιχειρήσεις και σε αναβάτες delivery ή ταχυμεταφορών.
Mε τα λογότυπα της Yamaha θα εμφανιστούν λοιπόν τα δυο παραπάνω σκούτερ, χωρίς αλλαγές, παρόλο που το δελτίο τύπου δεν αναφέρει πότε θα κυκλοφορήσουν οι πρώτοι καρποί της συνεργασίας.
Ένα ακόμα σημαντικό σημείο είναι πως το δελτίο τύπου γράφει ότι οι δύο κολοσσοί της ιαπωνικής βιομηχανίας μοτοσυκλετών θα συνεχίσουν να συνεργάζονται στενά μεταξύ τους και σε άλλους τομείς (!) όπως στην “προσπάθεια για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες όπως αυτονομία, χρόνος φόρτισης, απόδοση και κόστος”.
Honda – Yamaha Συμμαχία, λοιπόν, και ποιός να το πίστευε ότι θα μπορούσε ποτέ να συμβεί κάτι τέτοιο;