E-Scooter: Γκολ από τα αποδυτήρια!

Εκπλήσει τους πάντες και κυρίως τον ανταγωνισμό η BMW,  με δυναμική είσοδο στα σκούτερ, παρουσιάζοντας ένα αμιγώς ηλεκτρικό μεγάλο σκούτερ, ενώ αρχικά είχε ανακοινώσει οτί το νέο mega scooter της θα χρησιμοποιούσε δικύλινδρο, συμβατικό κινητήρα (πατήστε εδώ για να διαβάσετε την ανάλυσή του) .

BMW E-Scooter: Μεγάλο σκούτερ που κινείται καθαρά, ήσυχα και ηλεκτρικά
BMW E-Scooter: Μεγάλο σκούτερ που κινείται καθαρά, ήσυχα και ηλεκτρικά

Έχει ενδιαφέρον το γεγονός πως η BMW το ονομάζει πρωτότυπο όχημα και όχι σκούτερ. “Το θέμα του χώρου ολοένα και αναδεικνύεται ανυπέρβλητο εμπόδιο μέσα στις πόλεις. Οι πολιτικές και οι κοινωνικές συνθήκες αλλάζουν και όλα αυτά συνάδουν στο να δημιουργήσουν διαφορετικές απαιτήσεις στον τομέα της ατομικής μετακίνησης”, αναφέρει η BMW στο δελτίο τύπου που παρουσιάζει το νέο σκούτερ.

Το concept vehicle BMW E-Scooter με ηλεκτρικό κινητήρα προσαρμόζεται στις σύγχρονες ανάγκες της αστικής μετακίνησης λοιπόν και με τα ήδη υπάρχοντα ηλεκτρικά σκούτερ να χρησιμοποιούνται σχεδόν αποκλειστικά μέσα στις πόλεις, το σκούτερ της BMW προσφέρει πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες μετακίνησης, άρα και ελευθερίας, αφού διαθέτει σαφώς μεγαλύτερη αυτονομία.

Είναι βαμμένο έτσι για να μην αποκαλύπτονται οι γραμμές της σχεδίασής του
Είναι βαμμένο έτσι για να μην αποκαλύπτονται οι γραμμές της σχεδίασής του

Λόγω του ότι δημιουργήθηκε για αστικές μετακινήσεις και τα κέντρα πόλεων (το project υποστηρίχθηκε οικονομικά από το γερμανικό Υπουργείο Μεταφορών) με δύο βασικές επιδιώξεις: συγγενείς επιδόσεις με αυτές των Mega Scooter που χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης και μεγαλύτερη αυτονομία από οποιοδήποτε ηλεκτρικό σκούτερ κυκλοφορεί, αρκεί να είναι λογική χρήση.

Η θήκη της μπαταρίας αποτελεί το κυρίως πλαίσιο του σκούτερ必利勁
” height=”450″>
Η θήκη της μπαταρίας αποτελεί το κυρίως πλαίσιο του σκούτερ

Το BMW E-Scooter, σύμφωνα με την εταιρία διαθέτει την κατάλληλη απόδοση, ισχύ και μέγιστη ταχύτητα, που το κάνει ασφαλές στο δρόμο και τις προσπεράσεις των αυτοκινητοδρόμων, ακόμα και όταν μεταφέρει δύο άτομα. Επίσης η εταιρία αναφέρει πως τα καταφέρνει καλά και σε εκκινήσεις σε ανηφόρες με δύο άτομα (λογικό, αφού οι ηλεκτροκινητήρες παράγουν τη μέγιστη ροπή τους αμέσως).

Η σταθερότητα πιθανότατά να είναι μία από τις αρετές του BMW
Η σταθερότητα πιθανότατά να είναι μία από τις αρετές του BMW

Η εξέλιξη του BMW E-Scooter επικεντρώθηκε στο να επιτυγχάνονται καλές επιδόσεις στις εκκινήσεις από στάση ειδικά από τα 0, μέχρι τα 60 χιλιόμετρα την ώρα, έτσι ώστε η επιτάχυνσή του να είναι παρόμοια με αυτές των σκούτερ με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η υψηλή χωρητικότητα της μπαταρίας επιτρέπει καθημερινή οδήγηση με αυτόνομία πάνω από 100 χιλιόμετρα και με αυτό τον τρόπο το BMW E-Scooter προσφέρει μεγαλύτερων αποστάσεων, μηδενικών ρύπων αστικές μετακινήσεις.

Mονόμπρατση ανάρτηση με το αμορτισέρ αριστερά πλάι, σχεδόν οριζόντια τοποθετημένο
Mονόμπρατση ανάρτηση με το αμορτισέρ αριστερά πλάι, σχεδόν οριζόντια τοποθετημένο

Το Ε-Scooter φορτίζεται από κοινό ηλεκτρικό ρεύμα με κοινή πρίζα, κι έτσι δεν χρειάζεται ειδικός σταθμός φόρτισης. Όταν η μπαταρία είναι τελείως άδεια, αυτή θα χρειαστεί 3 μόλις ώρες για να φορτίσει, ενώ στην πράξη εμπειρία έχει δείξει πως σπάνια οι μπαταρίες είναι άδειες, με αποτέλεσμα ο χρόνος φόρτισης να είναι γενικά συντομότερος.

Ανάποδο πιρούνι μπροστά και μονόμπρατσο "ψαλίδι" πίσω δίνουν μια σπορ νότα στο σκούτερ

Σε αντίθεση με τα υπάρχοντα σκούτερ με κινητήρες εσωτερικής καύσης, το νέο σκούτερ δεν διαθέτει πλαίσιο. Η “θήκη”, το κουτί της μπαταρίας χρησιμοποιείται σαν πλαίσιο, με τον λαιμό του πιρουνιού να συνδέεται πάνω σε αυτήν, όπως και το οπίσθιο υποπλαίσιο, αλλά και το μονόμπρατσο (αριστερά) ψαλίδι με το αμορτισέρ που είναι οριζόντια τοποθετημένο, χωρίς τη χρήση συνδέσμων.

Οι επιδόσεις του - σύμφωνα με την BMW - θα είναι κοντά στα συμβατικά Μega Scooter
Οι επιδόσεις του - σύμφωνα με την BMW - θα είναι κοντά στα συμβατικά Μega Scooter

Λόγω της υψηλής απόδοσής του ηλεκτροκινητήρα του E-Scooter, η έρευνα της BMW Motorrad δεν κινήθηκε πάνω στην πεπατημένη, στις συνηθισμένες λύσεις. Αντίθετα ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος πίσω από την θήκη της μπαταρίας. Η μετάδοση διαθέτει ελαστικό οδοντωτό ιμάντα με ράουλο, τοποθετημένο ομόκεντρα με τον άξονα του ψαλιδιού. Απο κεί η δύναμη μεταφέρεται με κοινή αλυσίδα στον πίσω τροχό. Όταν το όχημα επιβραδύνει με κλειστό το γκάζι ή κατά το φρενάρισμα, η ενέργεια συσσωρεύεται ξανά κι έτσι επαναφορετίζεται η μπαταρία κατά 10 με 20%, αναλόγως του τρόπου οδήγησης, οπότε και η αυτονομία αυξάνεται.

Όλο το δάπεδο είναι μπαταρία, γι' αυτό και υπάρχει μεγάλη αυτονομία
Όλο το δάπεδο είναι μπαταρία, γι' αυτό και υπάρχει μεγάλη αυτονομία

Κατά την κίνηση ο ηλεκτροκινητήρας και τα ηλεκτρονικά ψύχονται με υγρό, καθώς και ο φορτιστής της μπαταρίας κατά τη διάρκεια της φόρτισης. Μια ηλεκτρική αντλία εγγυάται την κυκλοφορία του υγρού στο ψυγείο και το σύστημα. Ενώ στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρησιμοποιείται ψυκτικό υγρό για τις μπαταρίες, το E-Scooter χρησιμοποιεί αερόψυξη για να οικονομία χώρου και μικρότερες διαστάσεις.

Η μεγάλη "ηλεκτρική έκπληξη" έρχεται από τη Βαυαρία...

Μετά το Piaggio Hybrid MP3, το Peugeot e-Vivacity και τα Yamaha EC-03 και Honda ΕV-neo που έχουν βγει στους δρόμους σαν μοντέλα παραγωγής, η BMW φροντίζει να κάνει την έκπληξη, προσφέροντας ένα μεγάλο ηλεκτρικό σκούτερ παραγωγής με μεγάλη αυτονομία. Μείνετε συντονισμένοι για το πότε και το πόσο, δηλαδή πότε θα βγει στην παραγωγή και το πόσο θα κοστίζει. Δική μας εκτίμηση πάντως είναι πως θα βρίσκεται κοντά στις 10-12.000 ευρώ , κοντά δηλαδή στα Mega Scooter με συμβατικούς κινητήρες. Το μέλλον προβλέπεται “ηλεκτρισμένο” πάντως, αυτό είναι το μόνο σίγουρο…

(Φωτογραφίες, πληροφορίες από το www.Bmwblog.com)

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΕΠΙΣΗΜΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΗΣ BMW