Επενδύοντας στα ηλεκτροκίνητα σκούτερ

Η Ευρωπαϊκή Ένωση, με μια αιφνιδιαστική κίνηση, δείχνει ξαφνικά έντονο ενδιαφέρον για τα “ηλεκτρικά οχήματα πόλης” και χρηματοδοτεί την Piaggio και την ΚΤΜ για την εξέλιξη τους. Στόχος είναι να εμφανιστούν το 2018.

Το πως ενεπλάκη η Piaggio και η ΚΤΜ σε αυτή την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση έρευνα-εξέλιξη-παρουσίαση και όχι (και) η BMW και η Quadro είναι απορίας άξιο; Βλέπετε ούτε η πρώτη, ούτε η δεύτερη εταιρία διαθέτουν ηλεκτρικό δίτροχο στη γκάμα τους, σε αντίθεση με το βαυαρέζικο εργοστάσιο που μέχρι σήμερα έχει παρουσιάσει την πιο σοβαρή πρόταση στον χώρο των ηλεκτρικών σκούτερ και μάλιστα σε μορφή maxi scooter. Ομοίως η Quadro είναι αυτή που εδώ και δύο χρόνια έχει παρουσιάσει ένα πρωτότυπο πλήρως ηλεκτροκίνητο 3τροχο scooter που ονόμαζε Quadro Oxygen 3.

H BMW που ήταν η πιο έτοιμη μοτοβιομηχανία για τη δημιουργία ενός ηλεκτρικού σκούτερ απλά δεν κλήθηκε να συνεργαστεί
H BMW που ήταν η πιο έτοιμη μοτοβιομηχανία για τη δημιουργία ενός ηλεκτρικού σκούτερ απλά δεν κλήθηκε να συνεργαστεί
Αυτό είναι το ηλεκτρικό Quadro Oxygen 3 που παρουσιάστηκε το 2013
Αυτό είναι το ηλεκτρικό Quadro Oxygen 3 που παρουσιάστηκε το 2013

H Piaggio μόνο δείχνει να έχει μια επαφή με το θέμα, αφού προσφέρει εδώ και χρόνια – με περιορισμένη εμπορική ανταπόκριση, είναι αλήθεια – ΜΡ3 Hybrid που όπως λέει το όνομά του είναι όμως υβριδικό, διαθέτοντας εκτός από ηλεκτροκινητήρα και συμβατικό κινητήρα (διαθέτει κινητήρα 278 κυβικών και τριφασικό ηλεκτροκινητήρα, ζυγίζει 260 κιλά και κοστίζει στην Ελλάδα 8.920 ευρώ).

H KTM είχε παρουσιάσει ένα concept δίτροχο ηλεκτρικό σκούτερ που ονόμασε E-Speed στις αρχές του 2013 και είχε ανακοινώσει ότι θα μπει στην παραγωγή το 2015, αλλά μετά άλλαξε σχέδιά, στέλνοντας το εντυπωσιακής σχεδίασης scooter στο αρχείο.

Piaggio MP3 Hybrid LT 300-1
Η Piaggio που θα είναι υπεύθυνη για το ευρωπαϊκό project διαθέτει σήμερα στη γκάμα της το υβριδικό 3τροχο MP3 Hybrid LT 300
ktm-e-speed
Το KTM E-Speed παρουσιάστηκε στις αρχές του ’13, αλλά παρ’ όλες τις ανακοινώσεις δεν βγήκε στην παραγωγή

To ενδιαφέρον της Ε.Ε. που σύμφωνα με πληροφορίες θα αφορά τετράτροχα σκούτερ (για λόγους αυξημένης ασφαλείας) σε στιλ Quadro4 τύπου ELV (Electric L-Vehicles) με μεγάλο μετατρόχιο, ώστε να οδηγούνται κι από οδηγούς με δίπλωμα αυτοκινήτου, μεταφράζεται έμπρακτα με χρηματοδοτήσεις.

Η Piaggio που επιλέχθηκε σαν συντονιστής του προγράμματος θα λάβει 1,36 εκατομμύρια ευρώ και η ΚΤΜ 1,22 εκατομμύρια ευρώ για την εξέλιξη των ηλεκτρικών σκούτερ, ενώ παράλληλα θα χρηματοδοτηθεί και η Bosch με 696.000 ευρώ. Οι τρεις αυτές εταιρίες θα δουλέψουν μαζί με την Magneti Marelli, τα πανεπιστήμια του Warwick (Μ. Βρετανία), της Φλωρεντίας και της Πίζας στην Ιταλία, και το Αυστριακό Ινστιτούτο Τεχνολογίας.

Στη βάση που παρουσίασε για πρώτη φορά η Quadro θα είναι το ευρωπαϊκό ηλεκτρικό 4τροχο σκούτερ του 2018
Στη λύση που παρουσίασε για πρώτη φορά η Quadro θα στηρίζεται το ευρωπαϊκό ηλεκτρικό 4τροχο σκούτερ του 2018

Το project αναφέρεται στη δημιουργία, όχι ενός, αλλά δυο σκούτερ με τέσσερις τροχούς που γέρνουν στις στροφές, το ένα μικρότερο σε διαστάσεις και το άλλο μεγαλύτερο. Το έτος 2018 λέγεται ότι αυτά τα ηλεκτρικά σκούτερ θα κάνουν την εμφάνισή τους στο δρόμο, με στόχο να κάνουν τους αυτοκινητιστές που οδηγούν συνήθως στην πόλη να τα προτιμήσουν, ωφελώντας έτσι την κίνηση των μεγαλουπόλεων και τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.