Ψαχουλεύοντας τα βιβλία της ιστορίας

Δεν κάθεται στιγμή η MV Agusta με σταυρωμένα τα χέρια, εμφανίζει μια διαρκή κινητικότητα, με διάφορες μεγάλες ή μικρότερες κινήσεις. Μια από αυτές (τις μικρότερες, αλλά αρκετά σημαντικές) αφορά την παρουσίαση ενός κλασικού σκούτερ, το οποίο δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση ιεροσυλία για την  πολυνίκη στα παγκόσμια πρωταθλήματα ταχύτητας και φημισμένη για τις supersport μοτοσυκλέτες της ιταλική εταιρία… αφού η MV Agusta ξεκίνησε την εμπλοκή της με τους δύο τροχούς κατασκευάζοντας σκούτερ!

Έχουμε αναφερθεί στο παρελθόν εκτενώς για την ενασχόληση της MV Agusta με την κατασκευή σκούτερ (διαβάστε εδώ), μια δραστηριότητα που αποδείχθηκε αρκετά επικερδής ώστε να χρηματοδοτήσει αργότερα την πανάκριβη εμπλοκή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας, που οδήγησε στην κατάκτηση πολυάριθμων Παγκόσμιων Τίτλων, χαρίζοντας μια απαράμιλλη σπορτίβικη αύρα στο όνομά της.

Πάμε λοιπόν να δούμε τι έκαναν οι πιο πρόσφατοι ιδιοκτήτες της εταιρίας, αφού πρώτα δήλωσαν πως: “τα στρατηγικά σχέδια ανάπτυξης της MV Agusta δεν προσανατολίζονται αποκλειστικά σε μοτοσυκλέτες υψηλών επιδόσεων, αλλά προβλέπουν επίσης μια σειρά από ηλεκτρονικά ποδήλατα και ηλεκτρικά σκούτερ”!

Έτσι το επόμενο βήμα προς αυτή την επέκταση στην αστική μετακίνηση που έχει ένα ευρύ πεδίο εφαρμογής, αντίθετα με ό,τι πιστεύουν οι μη γνώστες της ιστορίας της φίρμας, συνάδει απόλυτα με το DNA της MV Agusta.

Το πρωτότυπο ηλεκτρικό σκούτερ MV Agusta Ampelio που εμφανίστηκε σαν κεραυνός εν αιθρία στην έκθεση EICMA, είναι μοντέρνο τόσο στην εμφάνιση όσο και στον εξοπλισμό του και αντλεί έμπνευση από το στυλ των μοντέλων CGT και Ovunque της MV, της δεκαετίας του 1950.

 

Η σχεδίαση του πρωτότυπου σκούτερ που εμφανίστηκε στο σαλόνι του Μιλάνου ανήκει στον Maksim Ponomarev, έναν Ρώσο σχεδιαστή που δημιούργησε μια σειρά από σκίτσα με έντονη αίσθηση της κληρονομιάς της MV, πριν καν του ανατεθεί επίσημα ο σχεδιασμός ενός σκούτερ.

Το πάθος για το vintage στυλ και η δυνατότητα να αντλήσει κανείς σημαντικά στοιχεία και χαρακτηριστικά από την κληρονομιά των σκούτερ της MV Agusta,  ώθησε τον Maksim να προσαρμόσει στο σήμερα τη σχεδίαση μοντέλων που εμφανίστηκαν πριν από εβδομήντα χρόνια.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της MV Agusta, Timur Sardarov, εντυπωσιάστηκε με το σχέδιο που είδε στο διαδίκτυο και ζήτησε από τον Ponomarev να συνεχίσει σε αυτό το δρόμο.

Η εξέλιξη του έργου ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια και πάντα προοριζόταν το σκούτερ να είναι ηλεκτρικό, με τη μόνη διαφορά πως η MV Αgusta δεν είχε την απαραίτητη τεχνογνωσία, το χρόνο και τους πόρους για να μετατρέψει την καλαίσθητη ιδέα σε ένα σκούτερ που θα μπορούσε να βιομηχανοποιηθεί.

 

Κι έτσι ξεκίνησε η αναζήτηση ενός συνεργάτη, που να έχει πείρα στον τομέα των ηλεκτρικών σκούτερ και που θα μπορούσε να ικανοποιήσει τα πρότυπα ποιότητας της MV Agusta.

Μετά από έρευνα επιλέχθηκε η συνεργασία με την ταϊβανέζικη εταιρία σκούτερ Kymco, γνωστή για την υψηλή ποιότητα των προϊόντων της, η οποία προτιμήθηκε σαν ιδανικός συνεργάτης για την εξέλιξη του MV Agusta Ampelio.

 

Το σκούτερ είναι εφοδιασμένο με δύο μπαταρίες τύπου Ionex 1,7 kWh, που μπορούν να αφαιρεθούν, να αντικατασταθούν και να φορτιστούν και από οικιακή πρίζα και έχει αυτονομία άνω των 85 km.

Ο ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ 4,1 kW, με μέγιστη απόδοση 7,2 kWh, ικανός να πετυχαίνει έναν ικανοποιητικό συμβιβασμό μεταξύ απόδοσης και αυτονομίας, που είναι μεγαλύτερος από αυτόν πολλών ανταγωνιστικών μοντέλων.

Όλα αυτά με το βάρος του σκούτερ στα 95 kg με τις δύο μπαταρίες τοποθετημένες κάτω από τη σέλα. Η παρουσία μπαταριών δεν επηρεάζει τη χωρητικότητα του αποθηκευτικού χώρου, γεγονός που επιτρέπει τη φιλοξενία ενός κράνους.

Οι πληροφορίες μιλούν για δύο διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, ένα κανονικό κι ένα sport, ηλεκτρική κλειδαριά τιμονιού και σύστημα keyless για όλες τις λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένου του ανοίγματος της σέλας.

Όσον αφορά τα φρένα, δίνεται η δυνατότητα επιλογής μεταξύ συστήματος συνδυασμένης πέδησης ή ABS.

Πάνω στο πρωτότυπο σκούτερ δοκιμάζονται επίσης διάφορα αξεσουάρ που είναι κατάλληλα για αστική χρήση και μετακινήσεις, από ένα top case μέχρι ένα ειδικό χειμερινό κάλυμμα ποδιών.

Περισσότερες πληροφορίες για το MV Ampelio και για το πότε (και αν) θα βγει στην παραγωγή θα έχουμε μέσα στο 2023.