Η διορατική Γαλλίδα!
Η Peugeot ήταν η εταιρία που παρουσίασε το πρώτο ηλεκτρικό σκούτερ παραγωγής, το Peugeot Scoot’Elec, πριν από 26 χρόνια. Όντας πολύ μπροστά, η γαλλική εταιρία διέβλεπε ότι το μέλλον των σκούτερ ήταν ηλεκτροκίνητο κι έτσι είχε αποφασίσει να κάνει μια τολμηρή κίνηση που την άφησε για παραπάνω από δυόμιση δεκαετίες… στη μοναξιά.
Το 1996, η Peugeot λάνσαρε το Scoot’Εlec – πολύ νωρίτερα από τους ανταγωνιστές της και πολύ μπροστά από την εποχή της.
Με τη δύναμη της εμπειρίας που αποκτήθηκε με αυτή την πρώτη… αποτυχημένη προσπάθεια, η γαλλική μάρκα πιστεύοντας (ορθά απ’ ό,τι αποδείχθηκε) ότι η εξέλιξη θα φέρει την ηλεκτροκίνηση επένδυσε και πάλι με ένα δεύτερο ηλεκτρικό μοντέλο το 2011.
Το 1996 η αυτονομία του Peugeot Scoot’Elec έφτανε μόλις τα 40 χιλιόμετρα, μιας και χρησιμοποιούσε τρεις (παλαιάς τεχνολογίας…) μπαταρίες νικελίου καδμίου.
Δεκαπέντε χρόνια μετά, το 2011, εμφανίστηκε ένα ακόμα ηλεκτρικό σκούτερ από την Peugeot, το E-Vivacity, το οποίο σε αντίθεση με το Scoot’Elec του 1996 χρησιμοποιούσε μπαταρίες ιόντων κοβαλτίου λιθίου και είχε αυτονομία από 80 km έως 100 km στο δρόμο, ανάλογα με τον τύπο χρήσης.
Η τελική του “επαναστατικού” Scoot’Elec για των αγορά των συμβατικών σκούτερ, ήταν στα 45 km/h και είχε πρόγραμμα οδήγησης economy mode, το οποίο περιόριζε την τελική στα 30 km/h.
Το Peugeot Scoot’Elec κινείτο από έναν κινητήρα 2.8 kW (3.8 hp) με το διπλό σωληνωτό πλαίσιο να μεταφέρει τις μπαταρίες χαμηλά κάτω και πίσω από τα πόδια του αναβάτη, προσφέροντας ένα χαμηλό κέντρο βάρους. Το βάρος του παρεμπιπτόντως δεν ήταν μικρό, αφού έφτανε τα 115 κιλά (βλ βαριές μπαταρίες).
Η φόρτιση των μπαταριών διαρκούσε 5 ώρες, ενώ δυο ακόμα από τα περίεργα χαρακτηριστικά του σκούτερ ήταν ότι διέθετε αποθηκευτικό χώρο μπροστά στην ποδιά κάτω από τον προβολέα (!) κι αν αυτό δεν ήταν περίεργο χαρακτηριστικό, για να ξεκινήσει να κινείται το σκούτερ χρειαζόταν πρώτα να μπει ένας 4ψήφιος αριθμός ασφαλείας στο πληκτρολόγιο που βρισκόταν στο επάνω μέρος των οργάνων!
Το Peugeot Scoot’Εlec κατασκευαζόταν για 10 χρόνια και μέχρι το 2006 είχαν πουληθεί 3.500 μονάδες. Σίγουρα η Peugeot είχε όραμα, κοιτούσε πολύ μπροστά και θα μείνει στην ιστορία σαν ο πρώτος κατασκευαστής που έβαλε στην αγορά ένα ηλεκτρικό σκούτερ.
Αντικαταστάτης του Scoot’Εlec ήταν, όπως είπαμε, το E-Vivacity που ξεκίνησε την εμπορική του πορεία το 2011. To 2020 ήρθε η σειρά του Peugeot e-Ludix να πάρει τη σκυτάλη μιας “ηλεκτρικής” κληρονομιάς-πορείας που μπορεί να μην στέφθηκε με εμπορικές επιτυχίες, αλλά τοποθετεί τιμητικά την Peugeot στο πάνθεον των πρωτοπόρων στο χώρο των ηλεκτρικών σκούτερ.