Το φιλόδοξο ιταλικό escooter

Η ιταλική εταιρία μπορεί δικαιωματικά να χρησιμοποιεί την ιστορία της ως μέσο για την προώθηση των μοντέλων της και το Piaggio One αποτελεί ένα πολύ φιλόδοξο εγχείρημα, που κατασκευάστηκε με σκοπό να πετύχει κάτι από την εμπορική επιτυχία της Vespa και άλλων δημοφιλών μοντέλων του ομίλου, αυτή την φορά… σε ηλεκτρικές βάσεις!

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Piaggio επιχειρεί στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Τα “θρυλικά” μικρά και πρωτοπόρα Zip & Zip, τα υβριδικά MP3 σε εκδόσεις 125 και 300 αλλά και οι πιο πρόσφατες Vespa Elettrica 45 και 70 έχουν εκφράσει τη δυναμική της ιταλικής εταιρίας στην εναλλακτική μετακίνηση.

Piaggio MP3 300 Hybrid LT του 2012

Το Piaggio One αποπειράται να συνεχίσει αυτή την παράδοση, προσεγγίζοντας όμως το θέμα με εντελώς διαφορετικό τρόπο. Η επίσημη παρουσίαση του μοντέλου θα γίνει στην έκθεση του Πεκίνου, οπότε μέχρι στιγμής, δεν είναι διαθέσιμα τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά του.

Αυτό που έγινε κατανοητό όμως από το σχετικό δελτίο τύπου, είναι ότι η καμπάνια για το Beijing Motor Show, θυμίζει περισσότερο παρουσίαση ρολογιών Swatch, με την Piaggio να θέλει να προσδώσει μια pop διάσταση και αισθητική στο όλο θέμα.

Πρώτα απ΄όλα, η παρουσίαση θα γίνει μέσω του Tik Tok, που αποτελεί μια από τις δημοφιλέστερες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, τουλάχιστον στο νεανικό κοινό. Το νεανικό κοινό άλλωστε, είναι ξεκάθαρα αυτό που στοχεύει η Piaggio ως την πελατειακή βάση που θα υποστηρίξει το One.

Piaggio One

Η σχεδίασή του είναι φυσικά αντίστοιχου ύφους, με έντονα χρώματα και σύγχρονες γραμμές. Το Piaggio One αποτελεί ένα «παγκόσμιο project», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Piaggio, με την έννοια του ότι θα διατεθεί σε όλες τις αγορές χωρίς αλλαγές στις εκδόσεις του, αφού, όντας αμιγώς ηλεκτροκίνητο, δεν θα συναντήσει εμπόδια και δυσκολίες σχετικά με τις προδιαγραφές ρύπων.

Οι εκδόσεις θα είναι τρεις και θα διαχωρίζονται βάση της ισχύος που θα αποδίδουν αλλά και της αυτονομίας τους. Με βάση λοιπόν την απόδοση, το ONE θα διατίθεται για αναβάτες με άδειες οδήγησης A1 και ΑΜ κατηγορίας, δηλαδή σε αντιστοιχία με τα «συμβατικά» δεδομένα 125 και 50 cc, ενώ θα υπάρχει επίσης και μια έκδοση που θα λογίζεται ως μοτοποδήλατο, με μέγιστη ταχύτητα 25 km/h, η οποία θα μπορεί να οδηγηθεί χωρίς δίπλωμα, από αναβάτες ηλικίας 15 ετών και πάνω.

Το Piaggio One θα διαθέτει πλούσιο τεχνολογικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει έγχρωμο ψηφιακό πίνακα οργάνων με αισθητήρα φωτός για προσαρμογή του φόντου και της φωτεινότητας, προβολέα full LED, σύστημα εκκίνησης keyless και δύο χάρτες κινητήρα.

Οι μπαταρίες του θα είναι αφαιρούμενες ώστε να διευκολύνεται η φόρτισή τους στο σπίτι ή στο γραφείο. Όπως ήδη αναφέρθηκε βέβαια, χωρητικότητα, τύπος και βάρος, δεν είναι ακόμα γνωστά και θα πρέπει να κάνετε υπομονή λίγες μέρες για να έχουμε τα πλήρη στοιχεία.

H Piaggio αναφέρει ότι το One είναι ένα πολύ εύκολο στην οδήγηση του και ασφαλές όχημα, πρακτικό και ικανό να μετατρέψει τις καθημερινές μετακινήσεις σε μια διασκεδαστική εμπειρία.

Τα στοιχεία που συνηγορούν σε όλα αυτά είναι η άνετη θέση οδήγησης, η χαμηλή σέλα, το επίπεδο και ευρύχωρο δάπεδο και τα πρακτικά αναδιπλούμενα μαρσπιέ συνεπιβάτη. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι το Piaggio ONE αποτελεί επίσης το μοναδικό e-scooter στην κατηγορία του με μεγάλο αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα.

 

Κατά τη γνώμη μας, ο τόπος που επέλεξε η Piaggio για την παρουσίαση του μοντέλου δεν είναι επίσης τυχαίος, αφού εδώ και καιρό έχει ξεκινήσει να έχει στενή συνεργασία με κινεζικές εταιρίες (δανεισμός τεχνολογίας, κινητήρων ή ακόμα και ολόκληρων σκούτερ που κατασκευάζονται πλέον αποκλειστικά στην Κίνα και για την Κίνα από την Zongshen – βλέπε Χ7 250, Aprilia SR250, MP3, κ.λπ.).

Η Κίνα είναι η αναπτυσσόμενη αγορά που έχει επιλέξει στρατηγικά η Piaggio για διείσδυση και δεν είναι επίσης τυχαίο ότι επισήμως και σε πρώτη φάση, το πράττει με το One.

Βλέπετε, στην Κίνα θα πρέπει μέχρι το 2030, το 40% των πωλήσεων των ΙΧ οχημάτων (δίτροχα και τετράτροχα), να είναι ηλεκτροκίνητα και αυτό είναι υποχρεωτικό και όχι προαιρετικό ή ευσεβής πόθος.

Το 2030 δεν είναι σε καμία περίπτωση ένα μακρινό χρονικό πλαίσιο, μιλάμε για εννέα χρόνια από σήμερα. Αν η Piaggo καταφέρει να εδραιωθεί από νωρίς στην κινεζική αγορά, που αποτελεί ήδη πρόσφορο έδαφος για την ηλεκτροκίνηση, με τις επιδοτήσεις να πέφτουν βροχή και τις προπαρασκευαστικές διαδικασίες για αυτό το πολυπόθητο 40% να τρέχουν με ταχύτατους ρυθμούς, τότε θα έχει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των υπόλοιπων Δυτικών κατασκευαστριών και των Ιαπώνων, που φυσικά θα σπεύσουν και αυτοί να αποκτήσουν ένα μερίδιο.

Δεν θα πρέπει άλλωστε να ξεχνάμε ότι στο υπογάστριο της Κίνας απλώνεται όλη η αγορά της ΝΑ Ασίας, που είναι επίσης τεράστια, ενώ η Ινδία δεν απέχει και πολύ, τουλάχιστον με εμπορικούς όρους. Αυτό που θα πρέπει να καταστεί σαφές πάντως, είναι ότι όποιες και αν είναι οι μελλοντικές τάσεις στα ηλεκτροκίνητα, αυτές θα καθοριστούν από την Κίνα, αφού τόσο το μέγεθος της αγοράς αυτής, όσο και το γεγονός ότι πρωτοστατεί στην ανάπτυξη και την εδραίωση της ηλεκτροκίνησης, θα επηρεάσουν τις καταστάσεις σε παγκόσμιο.

Σε κάθε περίπτωση, είναι αν μη τι άλλο θετικό να βρίσκεσαι στο επίκεντρο των εξελίξεων. «Πονηρό» είναι τελικά το ηλεκτροκίνητο Piaggio One, αυτό είναι…