Αναμένεται κινεζική εκτόξευση!

Το να ηγείσαι σε ένα συγκεκριμένο τομέα σε μια από τις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου, δεν είναι σε καμία περίπτωση «λίγο». Αν παράλληλα η έδρα σου τυγχάνει να βρίσκεται στη χώρα με τον μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης και τον μεγαλύτερο όγκο εξαγωγών στον κόσμο (βλ. Κίνα), τότε οι συνθήκες είναι αν μη τι άλλο ευνοϊκές. Ο λόγος, για άλλη μια άγνωστη προς το παρόν κινεζική εταιρία, την Yadea.

Ας αρχίσουμε από τα δεδομένα. Οι πωλήσεις των δίτροχων στην Κίνα, μετά από τους κλυδωνισμούς λόγω κορωνοϊού, έχουν μπει ξανά σε ανοδική τροχιά.

Με την ύφεση που παρουσιάζεται στην αγορά της Ινδίας, αν η κινεζική αγορά συνεχίσει να αναπτύσσεται με αυτό τον ρυθμό, τότε εκτιμάται ότι θα επανακτήσει τον τίτλο της μεγαλύτερης στον κόσμο, τον οποίο είχε απωλέσει το 2016 από την αντίπαλο επί του θέματος Ινδία.

Ο τομέας στον οποίο ήδη ηγείται η αγορά της Κίνας, είναι αυτός του μεριδίου των ηλεκτροκίνητων οχημάτων επί του συνόλου των πωλήσεων.

Με μια αρκετά… «κιμπάρικη» πολιτική της κινεζικής κυβέρνησης σε επιδοτήσεις και απαλλαγές για την αγορά ηλεκτροκίνητων, δεν είναι τυχαίο ότι τα οχήματα αυτού του τύπου υπερβαίνουν σε πωλήσεις τα βενζινοκίνητα, με ποσοστό μεγαλύτερο του 50%!

Το ίδιο συμβαίνει και στα ηλεκτροκίνητα δίτροχα, με μια εταιρία να σημειώνει τις μεγαλύτερες πωλήσεις και να αναδεικνύεται όχι μόνο ηγέτιδα στον τομέα της, αλλά Νο1 σε πωλήσεις γενικά στους δύο τροχούς, ξεπερνώντας εταιρίες και ομίλους εταιριών κολοσσιαίων διαστάσεων.

Το όνομα αυτής, Yadea. Ιδρύθηκε το 1997, με αντικείμενο την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης στις προσωπικές (και όχι μόνο) μεταφορές.

Η ανάπτυξή της ήταν αλματώδης και σύντομα απέκτησε χαρακτηριστικά ομίλου, με την δημιουργία νέων εταιριών υπό την στέγη της, που ασχολούνταν με την έρευνα και την εξέλιξη, πάντα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, καθώς και την εφαρμογή της ως ενεργειακή πηγή στη βαριά βιομηχανία και σε άλλους τομείς.


Ωστόσο, το κύριο αντικείμενο παρέμεναν τα ελαφρού τύπου ηλεκτροκίνητα οχήματα, με την γκάμα της να μεγαλώνει συνεχώς.

Τα τελευταία χρόνια, η Yadea επιχειρεί ένα άνοιγμα σε νέες αναπτυσσόμενες και ανεπτυγμένες αγορές, έχοντας εδραιώσει ήδη ένα δίκτυο με παρουσία σε περισσότερες από 70 χώρες στον κόσμο και 1900 αντιπροσώπους.


Στην Ευρώπη, ηγείται ήδη στην αγορά ηλεκτροκίνητων δίτροχων στην Αγγλία και έπεται συνέχεια. Η Yadea έχει ήδη προχωρήσει σε ορισμένες αξιοσημείωτες προωθητικές ενέργειες προκειμένου να τραβήξει την προσοχή των «Δυτικών» αγοραστών.

Αρχικά συνεργάστηκε με την αμερικανική Lightning στην εξέλιξη της LS-218 που διατηρεί τα σκήπτρα της ταχύτερης ηλεκτροκίνητης μοτοσυκλέτας (350+ km/h) παραγωγής στον κόσμο (διαβάστε εδώ).

Στη συνέχεια προχώρησε σε πιο… lifestyle επιδείξεις ισχύος, κλείνοντας τον «Fast & Furious» ηθοποιό Vin Diesel για τη διαφήμιση του ηλεκτροκίνητου σκούτερ της G5, ενώ έκλεισε συνεργασίες με κορυφαίους σχεδιαστικούς οίκους όπως, KISKA, Swarovski (ε;) και ΑΜV (Ιταλία – βιομηχανικό σχέδιο), ώστε να αναλάβουν το «αισθητικό» κομμάτι της γκάμας της.


Μιλώντας για γκάμα, η Yadea αυτή την στιγμή έχει 24 ηλεκτροκίνητα μοντέλα στο δυναμικό της, από ρετρό και «σκουτερόπαπα», μέχρι τρίτροχα και ειδικά σχεδιασμένες εκδόσεις για διανομή.

Το κορυφαίο βάσει χαρακτηριστικών μοντέλο της είναι το G5 στην έκδοση Pro, με hub κινητήρα 3100W, 60V / 32Ah μπαταρία, αυτονομία μέχρι 130 χιλιόμετρα και τελική 60 km/h.


Σίγουρα δεν κρεμάει σαγόνια με τα χαρακτηριστικά του, αλλά έχει πολύ όμορφη σχεδίαση και δεν αποτελεί παρά ένα πρώτο δείγμα της δυναμικής που έχει η Yadea. Γνωρίζοντας το ποια είναι και την ταχύτητα με την οποία αναπτύσσεται, αναμένουμε να δούμε πολλά και σπουδαία στο μέλλον.

Προς το παρόν, στο ευρωπαϊκό site της εταιρίας, το www.eyadea.eu υπάρχουν δυο μόνο ηλεκτρικά σκούτερ, ένα “ανδρικό” και ένα “γυναικείο” και τα δύο με τιμή στα 1.800 ευρώ, αλλά όπως είπαμε παραπάνω… έπεται συνέχεια.