Δοκιμές στο δρόμο και εξέλιξη

Όταν η BMW παρουσίασε το 2017 το φουτουριστικό σκούτερ Concept Link, δεν ήταν απλά άλλο εντυπωσιακό σχέδιο που θα ξεχνιόταν καταχωνιασμένο στη μνήμη ενός H/Y. Οι προθέσεις ήταν σοβαρές και το BMW Definition CE04 που αποκαλύφθηκε το 2020, αποτέλεσε τον προάγγελο για το μοντέλο παραγωγής. Συνεπής στο χρονοδιάγραμμα της η BMW, τώρα προχωρά και σε δοκιμές στον δρόμο, όπως μαρτυρούν οι σχετικές «κατασκοπικές» φωτογραφίες, αλλά και στην εξέλιξή του.

H ΒΜW δεν είναι εταιρία των ανεκπλήρωτων «θα», τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Τόσο στους τέσσερις τροχούς, όσο και στους δύο, έχει από νωρίς παρουσιάσει μοντέλα παραγωγής, με τα σκούτερ να εκπροσωπούνται από το C Evolution του 2014.

Δεν μπορούμε να μην της το αναγνωρίσουμε λοιπόν, πόσο μάλλον όταν οι άλλοι κατασκευαστές απλά περιφέρουν εντυπωσιακά concept από έκθεση σε έκθεση. Mε βάση αυτά τα δεδομένα, όταν το 2017 η BMW παρουσίασε το Concept Link, συνοδευόμενο από υποσχέσεις για μοντέλο παραγωγής σύντομα, οι περισσότεροι γνωρίζαμε ότι αυτά δεν αποτελούν απλά “λόγια”.


Μπορεί να άργησε λίγο η
BMW, αλλά τον Νοέμβριο του 2020 αποκάλυψε το Definition CE04, σε μια κίνηση που ελάχιστοι κατασκευαστές έχουν κάνει στο παρελθόν.

Ουσιαστικά το CE04, ήταν ο ενδιάμεσος μεταξύ του Concept Link και του μοντέλου παραγωγής. Το ευχάριστο στην όλη υπόθεση ήταν ότι το Definition CE04 δεν διέφερε πολύ από το πρωτότυπο Concept Link, διατηρώντας ένα μεγάλο ποσοστό των γραμμών του και έχοντας αδιαμφισβήτητα ένα φουτουριστικό προφίλ.

Όσο και αν ποντάραμε όμως στην υπόσχεση και στο συνεπές παρελθόν της BMW, διατηρούσαμε τις αμφιβολίες μας, καθότι το Definition CE04, παρέμενε πολύ τολμηρό και προχωρημένο για μοντέλο παραγωγής. Οι φωτογραφίες από τις δοκιμές του μοντέλου παραγωγής στον δρόμο όμως, αποτέλεσαν μια καθαρή απάντηση.

Όπως διακρίνεται ξεκάθαρα, το ηλεκτροκίνητο σκούτερ που εθεάθη να οδηγείται στην Ισπανία, είναι ακριβώς ίδιο με το Definition CE04! Οι μεγάλες επιφάνειες που σχηματίζουν πολυεπίπεδες δομές στον χώρο, η τετραγωνισμένη ζελατίνα, η TFT οθόνη των 10,2 ιντσών, η ενιαία, μονοκόμματη σέλα, όλα τα στοιχεία που είχαμε δει στο «ενδιάμεσο» μοντέλο μεταξύ του πρωτότυπου και το μοντέλου παραγωγής, δεν έχουν αλλάξει!

Ακόμα δεν υπάρχουν βέβαια πληροφορίες και τεχνικά χαρακτηριστικά, είναι πολύ νωρίς για κάτι τέτοιο. Το μόνο στοιχείο που έχει δώσει η BMW είναι έμμεσο και αφορά στη σέλα.

Σαφώς και είναι πολύ χαμηλή, αυτό φαίνεται άλλωστε, ωστόσο σχετικά με την επιλογή της σχεδίασης της ως… μοναστηριακός πάγκος, η BMW είχε δηλώσει ότι πέραν της πρακτικότητας που προσφέρει στην επιβίβαση, η άνεση δεν αποτέλεσε προτεραιότητα, καθότι η μέση απόσταση που διανύεται με ένα σκούτερ μέσα στην πόλη, είναι τα 12 χιλιόμετρα.

Αν (και λέμε αν) το στατιστικό αυτό στοιχείο έχει ληφθεί υπόψη γενικότερα όσον αφορά τη σχεδίαση και εξέλιξη του σκούτερ, τότε ίσως και η αυτονομία να μην αποτέλεσε προτεραιότητα.

Επ΄ ουδενί δεν ισχυριζόμαστε φυσικά ότι η αυτονομία θα είναι… 24 χιλιόμετρα για τα πηγαινέλα σε καθημερινή βάση, αλλά το ότι ίσως να έχει δοθεί περισσότερη σημασία στο μικρό βάρος και την ταχύτητα επαναφόρτισης. Σε κάθε περίπτωση, υπογραμμίζουμε και πάλι, αυτό είναι απλά μια υπόθεση.

Τώρα, αν έπρεπε να ταξινομήσουμε το μοντέλο αυτό σε κάποια από τις υφιστάμενες κατηγορίες των συμβατικών σκούτερ με θερμικούς εμβολοφόρους κινητήρες, θα λέγαμε ότι ταιριάζει σαφώς στα GT, όντας χαμηλό και μακρύ, με τον αναβάτη σε χαμηλή θέση και με δυνατότητα έκτασης των ποδιών του προς τα μπροστά.

Η χωροταξία βέβαια είναι διαφορετική, δεν υπάρχει ουσιαστικά ουρά, από την άλλη όμως δεν υπάρχει επίσης συμβατικός κινητήρας, σύστημα ψύξης και φιλτροκούτι. Γνωρίζουμε ότι οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες στο δάπεδο του σκούτερ, οπότε όσο κι αν φαντάζει δύσκολο εκ πρώτης, είναι δυνατόν να υπάρχει αποθηκευτικός χώρος κάτω από την σέλα.

Το πόσος χρόνος θα απαιτηθεί από το στάδιο που βρισκόμαστε τώρα, δηλαδή τις δοκιμές στον δρόμο, μέχρι τη διάθεση του σκούτερ στην αγορά, δεν το γνωρίζουμε και δεν υπάρχει κανένα απολύτως στοιχείο που να δίνει έστω και χονδρικά μια ένδειξη.

Φωτογραφίες: decoches.blogspot