Φωτιά στα σκούτερ

Το AK550 και τα πρωτότυπα του πρόσφατου παρελθόντος, είχαν δώσει το στίγμα της νέας πολιτικής της Kymco. Με την παρουσίαση των νέων μοντέλων για το 2021 όμως, το μήνυμα είναι πιο σαφές και πιο πειστικό από ποτέ. Πόλεμος στον κόσμο των σκούτερ!

Αν θεωρούσατε ή εξακολουθείτε να θεωρείτε την Kymco μια εταιρεία που απλά ακολουθεί τις εξελίξεις στην παγκόσμια αγορά, μάλλον πρέπει να αλλάξετε γνώμη.

Η Kymco θέλει πλέον να αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο και μέσα από τολμηρές υλοποιήσεις, να αποτελέσει μια από τις εταιρείες που καθορίζουν την αγορά.

Τα τρία μοντέλα που παρουσιάστηκαν για το 2021, υπογραμμίζουν εμφατικά αυτή την νέα φιλοσοφία της Kymco, ας τα δούμε λοιπόν ξεχωριστά:

KYMCO F9: Ηλεκτρικό με δύο ταχύτητες

Πέρα από την εμφάνιση που “τα σπάει” είναι και η καινοτομία των δύο σχέσεων στον κινητήρα του νέου F9.

To F9 αποτελεί ένα ηλεκτροκίνητο αστικό μοντέλο, που συνδυάζει στοιχεία τόσο από τα σκούτερ όσο και από τις μοτοσυκλέτες. Η σχεδίαση του είναι αναμφίβολα όμορφη και δυναμική, κι η υβριδική δομική του φιλοσοφία πολύ ενδιαφέρουσα.

Το μπροστινό του μέρος θυμίζει σκούτερ και η σύνδεση του πιρουνιού με μια μόνο τιμονόπλακα στον λαιμό, προέρχεται επίσης από αυτή την κατηγορία δίτροχων.

Το πλαίσιο όμως ακολουθεί μια ευθύγραμμη προς το ψαλίδι διαδρομή, έχοντας ως φέρον στοιχείο την μπαταρία, ενώ διακλαδίζεται και συνεχίζει ως υποπλαίσιο, στην ουρά. 

Δυο μεταλλικά δομικά στοιχεία ενώνουν την μπαταρία με το ψαλίδι, με το δεύτερο, να έχει την άρθρωση του ομοαξονικά με τον άξονα κίνησης του ηλεκτρικού μοτέρ.

Η μετάδοση της κίνησης γίνεται μέσω ιμάντα αλλά πριν φτάσει στον πίσω τροχό, παρεμβάλλεται ένα σύστημα, που όπως αναφέρει η Kymco αποτελεί το πρώτο αυτόματο κιβώτιο δύο ταχυτήτων, εξελιγμένο ειδικά για ηλεκτροκίνητα μοντέλα.

Η ισχύς του μοτέρ είναι 9,4 kW και η ροπή 30 Nm, με την Kymco να ανακοινώνει 3 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση από τα 0 έως τα 50 χλμ./ώρα και μια τελική της τάξεως των 110 χλμ./ώρα.

Η αυτονομία της μπαταρίας των 96V / 40 Αh ανέρχεται στα 120 χιλιόμετρα με βάση το ΝΕDC πρότυπο μέτρησης (New European Driving Cycle), με την πλήρη φόρτιση της, να απαιτεί τον εντυπωσιακά μικρό χρόνο των 2 ωρών.

Το βάρος του Kymco FV9 είναι 107 κιλά, οι τροχοί του 14 ιντσών με ελαστικά 110/80-14 και 140/70-14, το ύψος της σέλας στα 790 χλστ. και το μεταξόνιο στα 1.236 χλστ.

Για το φρενάρισμα, χρησιμοποιούνται ένα δισκόφρενο μπροστά και ένα ταπεινό ταμπούρο (!) στον πίσω τροχό.

Kymco DT X360: Αdventure Scooter

Το DT X360 είναι σύμφωνα με την Kymco το πρώτο Adventure Crossover maxi scooter στα μεσαία κυβικά – γιατί στα μεγάλα υπάρχει το Honda X-ADV 750, που είναι υβριδική σκουτερο-μοτοσυκλέτα χρήσης on/off.

Η σχεδίαση του, είναι σαφώς εμπνευσμένη από τον κόσμο των Adventure μοτοσυκλετών, με το προτεταμένο ρύγχος κάτω από τους προβολείς, το… stealth μπροστινό φτερό και τα ελαστικά έντονης χάραξης, να τονίζουν την «περιπετειώδη εμφάνιση».


|
Ας μην βιαζόμαστε όμως να το χαρακτηρίσουμε ως ένα μικρό
XADV ή κάτι παρόμοιο, αφού και η ίδια η Kymco αποφεύγει τεχνηέντως στο συνοδευτικό του μοντέλου κείμενο, να αναφερθεί ξεκάθαρα σε χώματα και εκτός δρόμου καταστάσεις, περιοριζόμενη στο «ανομοιόμορφο οδόστρωμα» και στις «άγριες επιφάνειες».

Πάντως έχει προσδώσει στο σκούτερ υψηλές προσδοκίες, ενώ το εξοπλίζει με ένα φαρδύ τιμόνι για καλύτερο έλεγχο και με μια θέση οδήγησης που τοποθετεί τον αναβάτη σε πιο υψηλή θέση (σέλα στα 800 χλστ.) “πάνω” στο σκούτερ, από την τυπικά “μέσα” στο σκούτερ – χωστή και χαμηλή των GT, για καλύτερη εποπτεία των τεκταινόμενων μπροστά.

Στον τομέα του εξοπλισμού, πέραν του ABS, το Kymco DT X360 διαθέτει Traction Control, keyless σύστημα για το κλείδωμα και το ξεκλείδωμα, καθώς και μια έγχρωμη LED οθόνη, ως πίνακα οργάνων.

Kινητήρια μονάδα αποτελεί ένα μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο και τετραβάλβιδο μηχανικό σύνολο 320,6 κ.εκ., που αποδίδει 28,4 ίππους στις 7.250 σ.α.λ. και 3,0 kgm ροπής στις 5.750 σ.α.λ.

Οι τροχοί, με διάμετρο 14 ίντσες μπροστά και 13 ίντσες πίσω, φέρουν ελαστικά διαστάσεων 120/80-14 και 150/70-13 αντιστοίχως, ενώ το βάρος του σκούτερ ανέρχεται στα 194 κιλά, με το ρεζερβουάρ των 12,5 λίτρων γεμάτο.

Kymco KRV 180: Το πρώτο…

To Kymco KRV 180 είναι ένα δυναμικά σχεδιασμένο, αστικού προσανατολισμού σκούτερ, που συνδυάζει mini GT στοιχεία με επίπεδο πάτωμα ποδιάς.

Έχει νέο κινητήρα, καλό επίπεδο εξοπλισμού και θα αποτελούσε μια καλά τοποθετημένη νέα προσθήκη στην γκάμα της Kymco, κρίνοντας το με βάση μόνο τα ανωτέρω.

Έχει όμως ένα-δυο συγκεκριμένα στοιχεία που το ξεχωρίζουν από οποιοδήποτε άλλο σκούτερ στην κατηγορία του (και όχι μόνο), εισάγοντας το σε μια ελίτ, που απαριθμεί ελάχιστα μοντέλα, πολλαπλάσιου κυβισμού.

Φέρει ψαλίδι μοτοσυκλέτας (παγκόσμια πρωτιά στα μικρά σκούτερ), διαχωρίζοντας κινητήρα και CVT από την μη αναρτώμενη μάζα, όπως ακριβώς συμβαίνει στα Kymco AK 550, Yamaha TMAX, BMW C 650 και στο SYM Maxsym TL!

Αυτού του είδους η “αρχιτεκτονική”, είναι απαραίτητη προϋπόθεση για πέραν των συνηθισμένων υπερβάσεων στην οδηγική συμπεριφορά ενός σκούτερ και η Kymco την προσφέρει πλέον σε ένα μοντέλο 175 κ.εκ.!

Ο μονοκύλινδρος κινητήρας του είναι νέας σχεδίασης, υγρόψυκτος και τετραβάλβιδος, με απόδοση 16,4 ίππων στις 7.500 σ.α.λ. και 1,6 kgm ροπής στις 6.000 σ.α.λ. με την τελική μετάδοση να γίνεται γίνεται μέσω ιμάντα, που είναι δεύτερη παγκόσμια πρωτιά για την Kymco στα μικρά σκούτερ.

Ο εξοπλισμός του KRV συμπεριλαμβάνει ABS, Τraction Control, LED φώτα και ψηφιακό πίνακα οργάνων, ενώ το βάρος του ανέρχεται στα 133,5 κιλά.


Μονά δισκόφρενα μπροστά και πίσω φρενάρουν τους διαμέτρου 13 ιντσών τροχούς, που φέρουν ελαστικά διαστάσεων 110/70-13 και 130/70-13, με τις αναρτήσεις να αποτελούνται από τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά και έκκεντρα τοποθετημένο μονό αμορτισέρ πίσω.

Kymco CV3 και Kymco REVONEX
Το τρίτροχο
CV3 με τον δικύλινδρο κινητήρα του AK550 και η ηλεκτροκίνητη μοτοσυκλέτα REVONEX (δείτε τα video που ακολουθούν), δύο πολυαναμενόμενα μοντέλα της Kymco, μπορεί να ήταν παρόντα στην εκδήλωση της Kymco, αλλά δεν παρουσιάστηκαν επισήμως, κάτι που μάλλον θα συμβεί στο άμεσο μέλλον.