Κοκοράκι… υβρίδιο
Ένα πρωτότυπο, γεννημένο μέσα σε υπολογιστή, σκούτερ με υβριδικό κινητήρα – δημιουργία ενός βιομηχανικού σχεδιαστή από την Ιταλία, με το όνομα και το σχήμα του θρυλικού Galleto, ενός σκούτερ της μητέρας Moto Guzzi, που το παρουσίασε στον κόσμο 70 χρόνια πριν.
Ο Samuele Dell’Oro είναι ένας νεαρός Ιταλός που αποφοίτησε από το τμήμα βιομηχανικού σχεδιασμού του Πολυτεχνείου του Μιλάνου, με μεταπτυχιακό στον σχεδιασμό αυτοκινήτων και μέσων μεταφοράς.
Παθιασμένος μοτοσυκλετιστής, λάτρης των Moto Guzzi και ερασιτέχνης αγωνιζόμενος, ο Samuele δημιούργησε μια ρετρο-μοντέρνα πρόταση με τον τίτλο: Moto Guzzi Galletto 2020.
Λόγω του ότι το Moto Guzzi Galletto γίνεται φέτος 70 ετών, μιας και παρουσιάστηκε το 1950 – διαβάστε την ιστορία του στο άρθρο μας – ο Dell’Oro έβαλε όλη του την τέχνη σε υπολογιστή και σχεδίασε το μοντέλο εξ ολοκλήρου σε τρεις διαστάσεις.
Το Galletto 2020 είναι ένα υβριδικό όχημα, με δυο ξεχωριστές σέλες και χρησιμοποιεί τον κινητήρα της υβριδικής Vespa “X” που έχει πάει δανεικός στη Moto Guzzi, φίρμα που ανήκει και αυτή στη “μητέρα” Piaggio.
Ένα πρακτικό όχημα, νέο, το οποίο ενσωματώνει τις κλασικές γραμμές του εμβληματικού “Κόκορα” (Galletto) της Guzzi, το κλασικό χρώμα της άμμου και τον στρογγυλό προβολέα LED με το λογότυπο του αετού του Mandello del Lario – τεχνική που χρησιμοποιήθηκε στη Moto Guzzi V85.
H ποδιά φοράει τον πολύχρωμο κόκορα και στα πλαϊνά καπάκια υπάρχει (αφαιρετικό) το σήμα της Moto Guzzi.
To συνολικό design ακολουθεί τις βασικές, αρχικές γραμμές του παλιού σκούτερ, με λεπτομέρειες όπως τη βάση στήριξης του μπροστινού προβολέα και την πίσω σέλα του συνοδηγού που μπορεί να αφαιρεθεί.
Στο ταμπλό, τοποθετημένο στο κέντρο του τιμονιού, υπάρχει μια έγχρωμη οθόνη TFT 4,3 ιντσών (αυτή της ηλεκτρικής Vespa) που αντιγράφει το κοντέρ εποχής του Galletto του ’50.
Το διάσημο Moto Guzzi Galletto είχε έναν τροχό ρεζέρβα μπροστά από την ποδιά, αλλά λόγοι κατανομής βάρους και αεροδυναμικής ώθησαν τον Dell’Oro σε μια πιο συμβατική λύση: έβαλε μαύρο χρώμα στο εσωτερικό της ποδιάς πίσω από τον μπροστινό τροχό, θυμίζοντας το σχήμα του παρελθόντος.
Στο μέσο του δαπέδου υπάρχει ντεπόζιτο βενζίνης 4 λίτρων και χωνευτή τάπα.
Αγαπημένο σκούτερ των Ιταλών σκουτεριστών της δεκαετίας του ’50, το Moto Guzzi Galleto είχε τροχούς 17 ιντσών και μέχρι το 1966 που έμεινε στην παραγωγή πούλησε 77.000 μονάδες!
Μια αναγέννηση σύμφωνα με την πρόταση του Samuele Dell’Oro θα τιμούσε με τον καλύτερο τρόπο αυτό το σημαντικό, όσο και διαφορετικό σκούτερ του παρελθόντος που έκλεισε επτά δεκαετίες ζωής.
Πηγή: Samuele Dell’Oro