Το πέμπτο χτύπημα της Yamaha

Η άμεση εμπλοκή της Yamaha Motor με τα ηλεκτρικά σκούτερ είχε αποφασιστεί να γίνει με στρατηγικό συνεργάτη, που είχε εδραιωμένο δίκτυο εναλλάξιμων μπαταριών. Έτσι η γιαπωνέζικη εταιρία εγκαινίασε μόλις χθες την έμπρακτη συνεργασία της με την εταιρία Gogoro, παρουσιάζοντας το Yamaha EC-05 αρχικά για την αγορά της Ταϊβάν.

Η Ταϊβάν επιλέχθηκε από τη Yamaha για δυο λόγους: επειδή το κοινό εκεί είναι εκπαιδευμένο σε ηλεκτροκινούμενα προϊόντα υψηλής ποιότητας, αλλά κυρίως επειδή η τοπική Gogoro διαθέτει εκτενές δίκτυο σταθμών ανταλλαγής μπαταριών. Αφήνει ο σκουτερίστας την άδεια του μπαταρία και παίρνει μια φορτισμένη, με μικρό κόστος.

Στις 27 Ιουνίου 2019, στην πόλη της Iwata, στην Ιαπωνία, η Yamaha Motor Co., Ltd. ανακοίνωσε την παρουσίαση του Yamaha EC-05, ενός ηλεκτρικού σκούτερ που θα κυκλοφορήσει αρχικά στην Ταϊβάν από την 1η Αυγούστου 2019.


Τον Σεπτέμβριο του 2018, η Yamaha Motor είχε ξεκινήσει τη διερεύνηση για πιθανή συνεργασία με την ταϊβανέζικη Gogoro Inc. κι έτσι σήμερα, 10 μήνες περίπου αργότερα, εμφανίζεται το ηλεκτρικό σκούτερ Yamaha EC-0, το οποίο θεωρείται ο πρώτος καρπός αυτής της συνεργασίας.

Σχεδιασμένο από τη Yamaha Motor και βασισμένο στην πλατφόρμα ενός μοντέλου της Gogoro, το EC-05 θα πωλείται με τα σήματα της Yamaha μέσω του δικτύου πωλήσεων της τοπικής θυγατρικής Yamaha Motor Taiwan.

Το Yamaha EC-05 θα μπορεί να χρησιμοποιεί τους περισσότερους από 1.200 σταθμούς αντικατάστασης μπαταριών της Gogoro που ονομάζονται GoStation και έχουν εγκατασταθεί στην Ταϊβάν από την Gogoro Energy Network. Την κατασκευή του EC-05 θα αναλάβει η Gogoro.

Η Yamaha στο δελτίο τύπου αναφέρει ότι: “Σαν πρώτο βήμα του μακροπρόθεσμου οράματος, που ανακοινώθηκε στο τέλος του περασμένου έτους, προσδιορίσαμε τα περιβαλλοντικά θέματα σαν σοβαρά κοινωνικά ζητήματα και αποφασίσαμε να τα αντιμετωπίσουμε δυναμικά. Στόχος μας είναι να μειώσουμε τις εκπομπές CO2 από τα προϊόντα μας κατά 50% μέχρι το 2050 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2010 και έτσι προωθούμε την παραγωγή και πώληση compact ηλεκτρικών οχημάτων (βλ. σκούτερ) σαν λύση του προβλήματος. Το EC-05 είναι το πρώτο μοντέλο στα πλαίσια της μεσοπρόθεσμης στρατηγικής μας για ηλεκτρικά οχήματα, ενώ στο μέλλον θα παρουσιαστούν κι άλλα μοντέλα”.

Στόχος της εταιρίας είναι να πωληθούν τον πρώτο χρόνο 20.000 μονάδες – ένα λογικό νούμερο για την ισχυρή ταϊβανέζικη αγορά – με το σκούτερ να αποδίδει σαν συμβατικό 125άρι, να διαθέτει δύο αποσπώμενες μπαταρίες και να μπορεί να φτάσει την ταχύτητα των 90 km/h, με βάρος 126 κιλών.

Το EC-05 είναι το πέμπτο ηλεκτρικό δίτροχο της Yamaha Motor, μετά το Passol του 2002, το EC-02 του 2005, το EC-03 του 2010 και το E-Vino του 2014.

Φωτογραφίες: Moto7.net , Yamaha