Ηλεκτρισμός και βενζίνη μαζί

Εμφανίστηκαν κάποια μηχανολογικά σχέδια στο διαδίκτυο, που κατατέθηκαν σε γραφείο ευρεσιτεχνιών – πατεντών στην Ιαπωνία από την Honda. Σύμφωνα με αυτά, η Honda πιθανολογείται ότι ετοιμάζει έναν υβριδικό κινητήρα, με τον οποίο θα εξοπλίσει ένα σκούτερ πόλης, που, αν κρίνουμε από τα σχέδια, ίσως να είναι το SH 300.

Ότι κι αν συμβεί θα περάσει αρκετός χρόνος και ίσως χρόνια για να το δούμε στο δρόμο. Σύμφωνα με τα σχέδια και τις ευρεσιτεχνίες που έχουν κατατεθεί από το γιαπωνέζικο εργοστάσιο, είναι πιθανόν να αναφέρονται σε έρευνες της Honda πάνω έναν νέο υβριδικό κινητήρα για σκούτερ.

Clip_2

Ο κινητήρας φαίνεται να έχει δύο λειτουργίες: ηλεκτρική για οδήγηση σε απαγορευμένες ζώνες κυκλοφορίας μέσα στα κέντρα πόλεων και συμβατική με κινητήρα βενζίνης. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται φυσικά και μείωση της κατανάλωσης καύσιμου.

Κρίνοντας από τα σχέδια που δημοσιεύθηκαν η νέα κινητήρια, υβριδική μονάδα διπλής λειτουργίας αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο της σε σκούτερ καθημερινής χρήσης όπως το SH 300, ούτε πολύ μεγάλου, αλλά ούτε μικρού μεγέθους, έτσι ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει τον όγκο των μπαταριών (μειώνοντας βέβαια το χώρο κάτω από τη σέλα και το ντεπόζιτο). 

Clip_3

Πάντως είναι δύσκολο να προβλέψουμε για το κατά πόσο και το πότε θα εμφανιστεί στην αγορά το Hybrid SH, που μάλλον δεν θα δούμε σύντομα στα σαλόνια του 2016 ή εκτός αν εμφανιστεί σαν πρωτότυπο.

Εδώ βεβαίως οφείλουμε να υπενθυμίσουμε ότι δεν θα καταχωρηθεί η Honda σαν πρωτοπόρος στο συγκεκριμένο θέμα, αλλά η Piaggio. Υβριδικό σκούτερ (με ηλεκτρικό και κινητήρα εσωτερικής καύσης μαζί) έχει εμφανιστεί στο παρελθόν και μάλιστα βγήκε στην παραγωγή το 2009 (Piaggio MP3 125 Hybrid).

Το ενδιαφέρον μάλιστα είναι ότι το ΜΡ3 δεν ήταν το πρώτο υβριδικό της Piaggio. Η πρωτιά ενός υβριδικού σκούτερ παραγωγής πηγαίνει στο Piaggio Zip&Zip που βγήκε στην αγορά το 1991!