Στην άκρη, για τη νέα γενιά

Η Bosch παρουσιάζει τη νέα γενιά ABS για σκούτερ και μοτοσυκλέτες. Η νέα μονάδα ABS10 είναι μέχρι και 30 τοις εκατό ελαφρύτερη από τις τρέχουσες. Είναι οικονομικότερη και μικρότερου όγκου. Η γερμανική εταιρία θέλει να φέρει την τεχνολογία ABS ακόμα και στα πιο μικρά σκούτερ και μοτοσυκλέτες.

Μικρότερες αποστάσεις φρεναρίσματος, λιγότερα ατυχήματα, μεγαλύτερη ασφάλεια – τα συστήματα ABS κάνουν την οδήγηση σκούτερ και μοτοσυκλετών ασφαλέστερη. “Το ABS μπορεί να αποτρέψει το 25% των ατυχημάτων μοτοσυκλέτας”, λέει ο πρόεδρος της Bosch, κ. Dirk Hoheisel, παραθέτοντας ένα απόσπασμα από μια σε βάθος μελέτη ατυχημάτων.

Το ενδιαφέρον επίσης για τα σκούτερ και τις μικρότερες μοτοσυκλέτες είναι ότι η Bosch έχει δρομολόγησει για το επόμενο έτος να εφοδιάσει με αυτή την εξελιγμένη μονάδα ABS μοντέλα αναπτυσσόμενων αγορών όπως η Ινδία και η Ινδονησία.

bosch_abs_10m_2016_1Scooter

Το Bosch ABS10 είναι μικρότερο και ελαφρύτερο από τις προηγούμενες εκδόσεις: σε σύγκριση με την τρέχουσα ABS9, οι μηχανικοί της Bosch έχουν καταφέρει να μειώσουν το βάρος κατά περίπου 30 τοις εκατό και το μέγεθος κατά σχεδόν 45 τοις εκατό.

Πέρα από το μέγεθος και το βάρος, η Bosch εστίασε και στη μείωση του κόστους. Ως αποτέλεσμα, το σύστημα είναι πλέον κατάλληλο για χρήση σε σκούτερ και μικρές μοτοσυκλέτες μέχρι 250cc – μια κατηγορία που είναι πολύ δημοφιλής σε αγορές της Ν. Α. Ασίας. «Θέλουμε να φέρουμε την τεχνολογία ABS σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων”, δηλώνει ο κ. Hoheisel.

bosch_abs_10m_2016_2Scooter
Μικρές διαστάσεις, μικρό βάρος, χαμηλότερο κόστος για τη νέα μονάδα ABS της Bosch


Σε πολλές ασιατικές χώρες – όπως η Ινδία, η Ινδονησία, η Ταϊλάνδη, το Βιετνάμ, κ.λπ. τα σκούτερ και οι μικρές φθηνές μοτοσικλέτες είναι από τα πιο σημαντικά μέσα μεταφοράς. Αυτή την ομάδα δίτροχων στόχευε η Bosch όταν ανέπτυσσε τη νέα γενιά ABS, σε δύο εκδόσεις (είτε με ένα κανάλι, είτε με δύο κανάλια).

«Στα επόμενα πέντε χρόνια, περιμένουμε σημαντική αύξηση στην αγορά των συστημάτων ασφάλειας των σκούτερ και μοτοσυκλετών. Ένα σημαντικό κίνητρο για αυτό είναι η αυξανόμενη ζήτηση στις αναπτυσσόμενες αγορές», λέει ο Hoheisel. Φυσικά υπάρχει και ενδιαφέρον για την Ευρωπαϊκή Ένωση, αφού από το 2017, κάθε δίτροχο άνω των 125cc σε όλη την ΕΕ πρέπει να είναι εφοδιασμένο με σύστημα αντιμπλοκαρίσματος φρένων (ABS).

Στην Ιαπωνία, το ABS θα είναι υποχρεωτικό από τον Οκτώβριο του 2018, στις νέες εγκρίσεις τύπου για μοτοσυκλέτες άνω των 125cc. Στις αναπτυσσόμενες αγορές, όπως η Βραζιλία και η Ταϊβάν, επίσης έχουν περάσει νόμοι για τοποθέτηση ABS στο μέλλον. Το συγκεκριμένο θέμα είναι επίσης μέσα στην πολιτική ατζέντα στην Ινδία και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

H εξέλιξη του είδους...
H εξέλιξη του είδους…


Η Bosch προσφέρει λύσεις πάνω σε συστήματα ABS που ταιριάζουν σε όλα τα είδη των μηχανοκίνητων δικύκλων. Ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του 1990, είναι προμηθευτής τεχνολογίας και υπηρεσιών σε πολλές εταιρίες του χώρου και έχει κατασκευάσει περισσότερα από δύο εκατομμύρια συστήματα
ABS για δίκυκλα. Ήδη η Piaggio έχει επιλέξει για το μπροστινό τροχό του νέου Liberty το μονοκάναλο συστήματα ABS της Bosch.