Επιστροφή στις ρίζες… με τόλμη

H Suzuki αποτίει φόρο τιμής στο πρώτο δίτροχο που έφτιαξε ποτέ, το μηχανοκίνητο ποδήλατο Feel Free του 1952 και παρουσιάζει στο Τόκιο τον φουτουριστικό απόγονό του, που ονομάζεται Suzuki Feel Free GO!

suzuki-feel-free-go-concept_1

Μερικά πράγματα που δεν αλλάζουν ποτέ. Όπως για παράδειγμα οι βασικές ανάγκες απλής μετακίνησης, χωρίς υπερβολές, χωρίς μεγάλες απαιτήσεις. Η αστική μετακίνηση έχει δεκάδες πρόσωπα και πριν τα ηλεκτρικά ποδήλατα που γίνονται της μόδας υπήρχαν τα ποδήλατα με κινητήρες που αργότερα δημιούργησαν την κατηγορία των μοτοποδηλάτων, διατηρώντας τα πετάλια τους. Μάλιστα ήταν πολύ δημοφιλή και στην Ελλάδα. Μοτομπεκάν, Μομπιλέτες, Γκαρελάκια, Σολεξάκια (Motobecane, Mobylette, Garelli, Solex αντίστοιχα) ήταν ονόματα που υπήρχαν στο λεξιλόγιο του ’70 και του ’80 για να εξαφανιστούν αργότερα με την είσοδο των μοντέρνων “πλαστικών” σκούτερ, που μονοπώλησαν εντέλει τη μετακίνηση στην πόλη.

suzuki-feel-free-go-concept_6

Το νέο υβριδικό ποδήλατο της Suzuki ονομάζεται Feel Free Go! (με θαυμαστικό στο τέλος) και μόλις παρουσιάστηκε στο σαλόνι του Τόκιο, είναι ένα πρωτότυπο δίτροχο εμπνευσμένο απ ‘ευθείας από το πρώτο μηχανοκίνητο ποδήλατο της γιαπωνέζικης εταιρίας που εμφανίστηκε στην αγορά 63 χρόνια πριν, το 1952. Το όνομά του λέει “Νιώσε Ελεύθερος” και πρόκειται για την επιτομή του μοτοποδηλάτου: ένα, ενισχυμένου σκελετού, ποδήλατο με κινητήρα. Το υβρίδιο της Suzuki είναι μια κατασκευή που θυμίζει ποδήλατο, δεν έχει πιρούνι, χρησιμοποιεί τιμόνι από mountain bike, μοναδικής σχεδίασης σέλα και πρωτότυπο σχήμα και κουστούμι.

suzuki-feel-free-go-concept_2

suzuki-feel-free-go-concept_4

Το πολύ ενδιαφέρον με το Suzuki Feel Free Go! είναι ότι χρησιμοποιεί κανονικό κινητήρα εσωτερικής καύσης: τετράχρονο, μονοκύλινδρο, ελαιόψυκτο, με 1ΕΕΚ και 2 βαλβίδες, 49cc, με κιβώτιο 4 ταχυτήτων, δισκόφρενα και στους δύο τροχούς, χυτές ζάντες, πίσω ανάρτηση με ένα αμορτισέρ και τριγωνικό ψαλίδι, ενώ η τελική μετάδοση γίνεται με ελαστικό ιμάντα. Πρόκειται για ένα μοτοποδήλατο με αυθεντικό στυλ, που δεν μοιάζει με τίποτε και δεν αντιγράφει κανέναν, με το βάρος του να φτάνει τα μόλις 65 κιλά.

Suzuki Power Free 1952
Suzuki Power Free 1952
Suzuki Feel Free GO!, 2015
Suzuki Feel Free GO!, 2015

Πολύ σημαντικό είναι ότι οι σχεδιαστές της Suzuki άφησαν τον εαυτό τους να νιώσουν “Free” και μετά να κάνουν “Go” και έτσι παρουσίασαν ένα απολύτως πραγματοποιήσιμο και εφικτό κατασκευαστικά δίτροχο με αποδεδειγμένες λύσεις (κανονικός κινητήρας), αλλά και με σύγχρονες, όπως υποστήριξη για smartphone, κάμερα οπισθοπορείας που λειτουργεί με εφαρμογή κινητού και μια καινοτόμο δέσμη φωτός που προβάλλεται πάνω στο δρόμο για να προειδοποιήσει τους άλλους οδηγούς για τη διέλευση του δίτροχου.

suzuki-feel-free-go-concept_5