Αν η ΚΤΜ έφτιαχνε ΜΡ3…
Ένα είναι σίγουρο στον κόσμο των σκούτερ ότι δεν πρόκειται να βαρεθούμε ποτέ, να ‘ναι καλά η φαντασία των βιομηχανικών designer που έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν σχέδια που μπορούν να σε απογειώσουν… και να μένεις με το στόμα ανοικτό.
Μια από αυτές τις σχεδιαστικές μελέτες δημιουργήθηκε από τον Nicolas Fourny σαν τρίτροχο σκούτερ concept το οποίο ο σχεδιαστής προτείνει προς την αυστριακή ΚΤΜ, χρησιμοποιώντας την “γωνιώδη” τεχνοτροπία της. Η αισθητική των μοτοσυκλετών της ΚΤΜ είναι ένα έργο που έχει αναλάβει αποκλειστικά ο σχεδιαστικός οίκος Kiska, ο οποίος ναι μεν έχει παρουσιάσει πολύ αξιόλογες και καλαίσθητες δουλειές, αλλά και αμφιλεγόμενες προτάσεις που ξένισαν τον κόσμο. Βλέπετε φιλοσοφία πολλών designer είναι να εμφανίζουν σχήματα και σχέδια που μπορεί να μην γίνονται άμεσα αποδεκτά από το κοινό, αλλά να τα συνηθίζει σιγά-σιγά με το πέρασμα του χρόνου και να τα αποδέχεται μετά από κάμποσο καιρό, στα 5 χρόνια (ας πούμε).
Αυτή η τακτική ακολουθείται ιδιαίτερα όταν η κάποια εταιρία δεν έχει τη δυνατότητα να αλλάζει διαρκώς την εμφάνιση των μοτοσυκλετών ή των σκούτερ της, έτσι ώστε να “πιάνει”, να σφυγμομετρεί την αγορά με σωστές και “λιγότερο σωστές” κινήσεις. Άρα τι κάνουν; Παρουσιάζουν ένα καινοτομικό σχήμα που διατηρούν χρόνια στην αγορά και σιγά-σιγά το κοινό το “χωνεύει” παρότι στην αρχή του φαινόταν αχώνευτο…
Στην αντίπερα όχθη υπάρχει βεβαίως και η ασφαλής κίνηση, που ακολουθείται κυρίως από τους μεγάλους οίκους, που παίζουν το παιχνίδι της εμφάνισης με συντηρητισμό. Κάθε νέο μοντέλο-εξέλιξη έχει δυσδιάκριτα διαφορετική εμφάνιση από αυτό που αντικαθιστά (ενώ στην πραγματικότητα πρόκειται για ολοκαίνουργια κατασκευή) αφού το ζητούμενο είναι η ευρεία αποδοχή από το μεγάλο αγοραστικό κοινό. Την συντηρητική αυτή τάση την πολεμούν σχέδια σαν αυτό του Nicolas Fourny που παρουσιάζουμε σήμερα…