Αμάν τι ‘ναι αυτά;

Να δείτε που αν τα ηλεκτρικά αποκτήσουν ένα μεγάλο πλεονέκτημα σε σύγκριση με τα συμβατικά σκούτερ θα είναι στον τομέα της εμφάνισης (εκτός βέβαια από τα ελάχιστα καθημερινά κόστη φόρτισης των μπαταριών τους) και πάνω σε αυτή την ιδέα παρουσιάστηκαν πρόσφατα δυο σκουτεράκια με πολύ χαριτωμένα σχήματα που τα κάνουν να ξεχωρίζουν από το πλήθος.

Τα δελτία τύπου του scooter με το όνομα Unu άρχισαν να κυκλοφορούν από καλοκαίρι, κι όσο οι ευρωπαϊκές χώρες και πόλεις ανακοινώνουν την εγκατάσταση καινούργιων σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, τόσο μπαίνουν καινούργιες εταιρίες στον χώρο και τον χορό του ηλεκτρισμού.

unu-lo-scooter-elettrico-presskit-intermot-2014-imagepic-1 unu-lo-scooter-elettrico-presskit-intermot-2014-productshot-2

Το Unu διατεθεί την εξυπνάδα στη σχεδίασή του είναι ότι ενώ από το πλάι μοιάζει με ένα κοινό κινέζικο σκουτεράκι (το πιθανότερο είναι ότι εκεί κατασκευάζεται και για αυτό κρατάει το κόστος χαμηλό) αν το κοιτάξεις από μπροστά η οβάλ ποδιά του το κάνει πολύ συμπαθητικό.

Η μπαταρία του είναι μεταφερόμενη, αποσπάται από το σκούτερ και φορτίζει εύκολα στο σπίτι.

unu-lo-scooter-elettrico-presskit-intermot-2014-productshot-4

Με τιμή εκκίνησης τα 1,699 ευρώ, στην αρχική έκδοση ο αγοραστής μπορεί να διαλέξει από 13 διαφορετικούς χρωματισμούς καλύμματος σέλας και τρεις χρωματισμούς του κουστουμιού.

Το σκούτερ οδηγείται και με δίπλωμα αυτοκινήτου κι έχει αυτονομία πάνω από 50km με μια μπαταρία και 100 km με δυο μπαταρίες, αποστάσεις ικανές για να καλύψουν τις καθημερινές ανάγκες αστικής μετακίνησης. Έχει υπολογιστεί ότι ο μέσος κάτοικος της πόλης διανύει 15 km την ημέρα, άρα θα φορτίζει τη μπαταρία κάθε τέσσερις μέρες.

unu-lo-scooter-elettrico-presskit-intermot-2014-imagepic-2

Λόγω του ότι οι μπαταρίες του είναι εξελιγμένες ιόντων λιθίου, το βάρος τους είναι στα 8 κιλά κάτι που τις κάνει εύκολα μεταφερόμενες.

Πολύ χαμηλό είναι και το συνολικό βάρος του Unu στα μόλις 58 kg, στοιχείο που δίνει πλεονεκτήματα όπως ευελιξία, ευκολία χειρισμών, κ.λπ.

unu-lo-scooter-elettrico-presskit-intermot-2014-productshot-1

Μετά τον Ουνού, παρουσιάζουμε το Φίντο. Το Fido είναι ένα εξαιρετικής σύλληψης σκουτεράκι που ακόμα κι αν αντιπαθείς τα ηλεκτρικά πονήματα, το συγκεκριμένο ίσως να σε κάνεις να αλλάξεις άποψη.

Το μεγάλο πλεονέκτημα των ηλεκτρικών σκούτερ είναι ότι μπαταρίες και κινητήρες μπορούν να “κρυφτούν” σε διάφορα σημεία, κάτω από το δάπεδο, πάνω στον πίσω τροχό, αφήνοντας έτσι τους σχεδιαστές να “ζωγραφίσουν”.

fido_1

Αυτό ακριβώς συμβαίνει και στην περίπτωση του Fido. Απλούστατο σαν κατασκευή μέχρι σημείου υπερβολής.

Ένας μονός σωλήνας που ξεκινάει από το πιρούνι, περνάει κάτω από το δάπεδο και τελειώνει στη σωλήνα της σέλας. Μονόμπρατσο μπροστά το πιρούνι, μονόμπρατσο και το ψαλίδι πίσω. Η εμφάνιση είναι ρετρο-μοντέρνα και παιχνιδιάρικη.

fido_4

Γυμνό και απλούστατο σαν σχεδίαση και κατασκευή, έχει κάνει ακριβώς το κόλπο που λέγαμε νωρίτερα, το δάπεδο, εκεί που πατάει τα πόδια του ο αναβάτης βρίσκεται η μπαταρία που είναι αποσπώμενη για εύκολη φόρτιση .

Το μοτεράκι είναι hubmounted που λένε και οι ξένοι, οι αγγλόφωνοι δηλαδή. Αυτό σημαίνει ότι είναι προσαρτημένο πάνω στον πίσω τροχό και… δεν φαίνεται.

fido_3

Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 6 ίππους και ο δημιουργός του το φαντάζεται σαν ιδανικό για “νοικιάρικο” σε μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις. Η αυτονομία του φτάνει τα 56 km, με τελική στα 72 km/h.

Η ροπή είναι όπως πάντα στους ηλεκτροκινητήρες μπόλικη, ενώ το καινοτομικό στοιχείο είναι ότι οι ζάντες είναι διαιρούμενες αλά Vespa για εύκολη επισκευή, αλλαγή της σαμπρέλας.

fido_2
Ο δημιουργός του Fido ψάχνει για επενδυτές ώστε να επεκτείνει την εταιρία του, ενώ για το 2015 αναμένεται να κατασκευαστούν 150 κομμάτια με τιμή κοντά στα 4,5 χιλιάδες ευρώ. Όχι το φθηνότερο σκούτερ (το αντίθετο θα λέγαμε), αλλά σίγουρα ένα πρωτότυπο σχήμα που θα προσφέρει πάμφθηνη καθημερινή μετακίνηση, αφού “πηγαίνει σχεδόν τσάμπα”.

Όλα τα λεφτά όμως είναι η εμφάνιση έτσι;