Το σκούτερ “της Μερσεντές”

Το eScooter της Smart πρόκειται να βγει στην παραγωγή σε 2 χρόνια, το 2014. Μπορεί να πήρε λίγο παραπάνω χρόνο στους ανθρώπους της Daimler-Mercedes-Benz, από την Στουτγάρδη , να πάρουν την απόφαση – το ηλεκτρικό σκούτερ της Smart είχε παρουσιαστεί στο Σαλόνι του Παρισιού του 2010, αλλά τελικά αποφάσισαν να πατήσουν το κουμπί του προγραμματισμού της παραγωγής. Αν υπολογίσουμε ότι οι Έλληνες συμπαθούν τα τετράτροχα Smart, τότε το Smart  eScooter θα κάνει θραύση, ενώ κάλλιστα θα μπορούσε να ονομάζεται “Smarter”, αφού είναι σαφώς “πιο έξυπνο” ακόμα κι από το τετράτροχο Smart.

Αδελφάκια... στην ηλεκτροκίνηση

Τα χαρακτηριστικά του γερμανικού ηλεκτρικού σκούτερ ακούγονται συμπαθητικά, αρκεί να είναι ίδια (ή ακόμα και καλύτερα) μέχρι να βγει στους δρόμους σε δύο χρόνια από τώρα: 100 χιλιόμετρα αυτονομία, μέγιστη ταχύτητα 45 χ.α.ω και μπαταρίες που φορτίζουν σε 5 ώρες, αλλά και ABS και αερόσακο στον στάνταρ εξοπλισμό και σύστημα ανίχνευσης οχημάτων περιφερειακά του σκούτερ (για το θέμα “σκούτερ και αερόσακοι” πατήστε ΕΔΩ για να διαβάσετε).

Μονόμπρατσο μπροστά και πίσω, με εμφάνιση... φουτουριστική

Το πλήρως ηλεκτρικό σκούτερ που έχει σχεδιαστεί από την Smart, εταιρία του γκρουπ της Daimler, αποτελεί το πρώτο βήμα σε δύο τροχούς, απέναντι στην αντίπαλο ΒΜW. Ο πρόεδρος marketing της Mercedes-Benz, Joachim Schmidt “Αποφασίσαμε να παρουσιάσουμε ένα ηλεκτρικό σκούτερ στη διεθνή συνάντηση των αντιπροσώπων της εταιρίας στο Νταβός της Ελβετίας. Το  eScooter είναι ένα ακόμα σημαντικό προϊόν στην προσπάθειά μας για οχήματα πόλης του μέλλοντος με μηδενικούς ρύπους”.

Ανυψωμένο το δάπεδο στη μέση, σε στιλ Βέσπα

Κατά τη διάρκεια του Σαλονιού του Παρισιού του 2010 (Paris Motor Show) η Smart είχε παρουσιάσει διάφορα πρωτότυπα ηλεκτρικά οχήματα πόλης για τους ανθρώπους της πόλης, πέρα από τo τετράτροχο Smart και ένα ηλεκτρικό ποδήλατο, είχε παρουσιαστεί και το eScooter. To πρωτότυπο-πρότζεκτ σκούτερ φαίνεται ότι αποφασίστηκε να περάσει στην παραγωγή, αφού το κοινό έδειξε το ανάλογο ενδιαφέρον, ειδικά στην κεντρική Ευρώπη και συγκεκριμένα σε Γερμανία και Γαλλία.


Κάτω από τα πλαστικά ρούχα του eScooter υπάρχουν μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι οποίες φορτίζουν μέσω ενός καλωδίου φόρτισης οικιακού δικτύου που κρύβεται σε ειδική θέση. Ο ηλεκτρικός κινητήρας, που βρίσκεται πάνω στον πίσω τροχό, αποδίδει 5 ίππους.

Αντί για όργανα, θήκη για κινητό...

Γίνεται σαφές ότι και οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες βλέπουν (και καλοβλέπουν) την προοπτική των σκούτερ, αλλά και των ηλεκτροκίνητων σκούτερ, για εύκολη και καθαρή κίνηση στην πόλη, με την ταυτόχρονη απαλλαγή του άγχους από το βάσανο και το πρόβλημα του παρκαρίσματος. Παράλληλα, “καρότο” και πρωτοτυπία στην πρόταση της Smart στο eScooter, πέρα του ότι θα οδηγείται με δίπλωμα αυτοκινήτου, αποτελεί η ύπαρξη αερόσακου, στοχεύοντας έτσι να κατευνάσει τις ανησυχίες των “αυτοκινητάδων” πελατών στον τομέα της ασφάλειας.

(να δούμε να βάζουν κάποιοι αστέρι Μερσεντές – όπως λέμε λαϊκά – πάνω σε σκούτερ, όπως κάνουν μερικοί στα Smart τους και τι στον κόσμο…)

Το Smart eScooter με το άλλο αδελφάκι του το ebike